Amazon: trimestru peste asteptari, rezultate in crestere

Luni, 02 Februarie 2009, ora 10:42
2466 citiri
Amazon: trimestru peste asteptari, rezultate in crestere

Vestile privind rezultatele foarte bune ale Amazon.com, cel mai mare magazin online din lume au fost confirmate dupa ce compania a anuntat oficial rezultatele financiare pentru trimestrul patru al 2008.

Incasarile Amazon au crescut cu 18 procente, atingand 6,7 miliarde de dolari, in timp ce profitul net a crescut cu 8,7 procente, totalizand 225 milioane de dolari. Rezultatele sunt mai bune decat ale principalului rival, eBay, pe care l-a batut si la traficul total realizat pe site.

Amazon anuntase deja ca a avut cele mai mari vanzari din istorie, numarul de produse comandate fiind cu mult mai mare decat anul aterior. Dar acum se confirma si cifrele financiare, despre care nu se stia daca vor fi bune sau modeste. Rivalul eBay a avut vanzari mai reduse, inregistrand prima scadere a veniturilor din istoria companiei.

Amazon spune ca datorita imbunatatirii serviciului cu clientii a reusit sa se diferentieze de principalul rival.

"Intr-adevar, Amazon ramane cel mai puternic din domeniul comertului online", spun analistii citati de Bloomberg. Valoarea actiunilor Amazon a crescut cu opt dolari dupa anuntarea rezultatelor la 58 de dolari bucata, iar analistii apreciaza ca va atinge cel putin 68 de dolari. Falimentul unor mari retaileri si ofertele bazate pe pret au atras clientii pe retailul online. Amazon creste peste media concurentilor de peste doi ani si nimeni nu se astepta ca tendinta sa se repete de criza.

"Secretul este ca Amazon isi trateaza mai bine clientii decat eBay"
, a confirmat un alt analist. Si el este de acord ca actiunile Amazon trebuie cumparate pentru ca sunt printre putinele care vor creste.

Amazon estimeaza ca in primele trei luni din 2009 incasarile vor fi intre 4,53 si 4,93 miliarde de dolari, o crestere de pina la 19 procente, daca totul merge bine, spun oficialii companiei. Analistii estimeaza incasari de 4,55 miliarde de dlari.

Focusul ramane pe produse ieftine, pe livrare gratuita unde se poate si pe ocazii unice, pentru a atrage clientii. Profitul operational va fi redus la inceput de an, de circa 125 de milioane de dolari si sunt semne de intrebare privind profitul net.

Principalul rival, eBay, nu este magazin, ci doar un site de licitatii gratuite, pentru care se platesc taxe. Veniturile companiei au scazut cu 6,6 procente in trimestrul al patrulea al anului trecut.

Compania a incercat sa reduca taxele si sa promoveze utilizarea PayPal pentru tranzactii, dar nu a reusit ceea ce si-a propus. Actualul management incearca sa promoveze sistemul de vanzare, prin care orice magazin poate sa vanda produse cu pret fix prin eBay. El spera astfel sa prinda din urma Amazon fara a avea costurile operationale ale acestui magazin gigant.

Deocamdata nu exista alt competitor gigant in domeniul comertului online. Efortul Google de a promova un sistem de promovare a produselor si de plati online concurent au cam esuat (Google Marketplace si Google Checkout).

 

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#amazon, #care, #clientii, #din, #dolari, #ebay, #mai, #online, #pentru, #procente , #stiri Amazon