Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Patrascu, CEO evoMAG: Un mare retailer, cum e Amazon, nu va intra mai devreme de 3-5 ani in Romania - Interviu

Patrascu, CEO evoMAG: Un mare retailer, cum e Amazon, nu va intra mai devreme de 3-5 ani in Romania - Interviu


Piata comertului electronic din Romania nu este matura, ceea ce determina marii jucatori de profil sa nu fie interesati de investitii pe piata locala, sustine Mihai Patrascu, CEO evoMAG.ro, intr-un interviu acordat Business24.

Seful evoMAG considera ca, in continuare, comertul online este un segment vedeta si anticipeaza o crestere a pietei, cu o usoara accelerare, dar fara salturi spectaculoase. Unul dintre motoarele e-comertului este tableta, care aduce vanzari din ce in ce mai mari.

Anul trecut, EvoMag se afla pe locul patru, la doar cateva locuri de liderul pietei, emag. Cum estimati ca va evolua anul acesta EvoMag? La ce cifra de afaceri va asteptati?

Anul acesta estimam o crestere a business-ului cu 30-35%. Speram sa ne atingem acest obiectiv si mizam, ca majoritatea celor din comertul online, pe ultima perioada din an, perioada cea mai aglomerata din punct de vedere al vanzarilor!

Ce strategie de dezvoltare aveti pentru anul acesta?

Anul acesta mizam pe vanzari mai mari in perioada urmatoare, vanzari aduse in mare parte prin campanii desfasurate atat online cat si offline.

Ce produse se vand cel mai bine? La ce volum de vanzari va asteptati pentru 2013?

Categoriile de produse cele mai vandute sunt, ca si in anii trecuti, laptop-urile, telefoanele mobile, smartphone-urile, gadgeturile in general. Ce putem observa este accelerarea categoriei de tablete, categorie care a crescut de 4 ori de la inceputul anului pana acum.

Desi comertul online din Romania creste constant, jucatorii mari de profil, cum ar fi Amazon.com, nu investesc pe piata locala.

Ce ii tine departe pe acestia si cum ar putea fi rezolvata situatia?

Consider ca inca piata din Romania pe comertul online este inca prea mica. Orice e-tailer de renume international nu va intra pe o piata de cateva sute de milioane. Are nevoie de o piata matura unde poate construi o strategie agresiva pe termen scurt si mediu! Parerea noastra este ca un astfel de retailer, indiferent de potentialul actual, nu va intra mai devreme de 3-5 ani pe piata din Romania, piata ce se va maturiza din ce in ce mai mult!

Cum estimati ca va evolua comertul online in perioada urmatoare?

Comertul online este inca domeniul vedeta, cu una dintre cele mai mari cresteri procentuale anual. Acest trend se va pastra, poate se va accelera usor.

Credeti ca vor mai exista magazine "clasice", fizice, in urmatorii 10 ani sau tot comertul se va desfasura exclusiv online?

Cu siguranta ca nevoia unei prezente fizice exista, sunt categorii de produse care nu se pot vinde online sau nu toata gama de produse vanduta online. Dupa parerea noastra se va ajunge la un echilibru procentual intre online si offline, iar retailerii care au prezenta puternica offline vor avea nevoie si de o dezvoltare online pentru a ajuta brandul si mai mult!

Cum influenteaza cresterea exploziva a vanzarilor de smartphone-uri companiile online?

Produsele smartphone sunt si ele intr-un trend pozitiv, trend care va scadea treptat odata cu saturarea pietei de telefoane inteligente. Consideram ca tabletele reprezinta noua vedeta a acestei piete de tehnologie!

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2283 ori