Lexmark estimeaza scaderea cu 50% a cifrei de afaceri in 2009

Miercuri, 04 Noiembrie 2009, ora 15:31
1304 citiri
Lexmark estimeaza scaderea cu 50% a cifrei de afaceri in 2009

Lexmark Romania estimeaza pentru acest an scaderea cu 50% a cifrei de afaceri, comparativ cu 2008, la 12,5 milioane de euro, in trendul pietei locale a printurilor, a declarat, miercuri, in cadrul unei conferinte de presa, directorul filialei locale a producatorului american, Daniel Stefan, informeaza NewsIn.

"Conform datelor IDC la jumatatea anului, piata printurilor din Romania a scazut cu peste 60% comparativ cu perioada similara a anului trecut, iar previziunile sunt ca pe intreg anul 2009 scaderea medie a pietei va fi de 50%. Cifra noastra de afaceri va scadea in conformitate cu piata", a declarat Daniel Stefan.

Acesta a mai precizat ca in octombrie 2008 compania care reprezenta producatorul american de produse de tiparire CEE Mark a devenit Lexmark Romania si ca cifra de afaceri a fost de aproximativ 25 milioane de euro, conform targetului stabilit initial, variatia fata de cifra exacta fiind de unul-doua procente.

Lexmark Romania are ca target, pana la finele anului, inlocuirea gamei actuale de imprimante si multifunctionale. "Un rezultat bun pana la finele anului ar fi sa comercializam circa 5.000 de unitati din modelul cel mai bine vandut, care este modelul de baza al gamei consumer", a mai spus Stefan.

Seful filialei locale a Lexmark a mai spus ca cele mai mari vanzari ale companiei sunt date de segmentul corporate si de sectorul public - 60-65%, specific anului in curs fiind faptul ca sectorul privat a fost preponderent, cel public fiind "foarte slab".

In acest an Lexmark Romania a mai castigat un distribuitor, Asesoft Distribution, si are un portofoliu de clienti care numara companii precum Romtelecom, Cosmote, BCR, Allianz-Tiriac, Dacia-Renault, Real Hipermerket ori Orange.

Oficialul Lexmark a recunosc ca firma pe care o reprezinta nu este cunoscuta, atat in Romania, cat si la nivel mondial, precum companiile concurente.

"Este adevarat ca suntem mai putin cunoscuti, insa bugetul nu ne permite sa avem o campanie de marketing. Noi ne pricepem sa facem echipamente, dar nu ne pricepem sa ne facem cunoscuti in piata", a mai spus Stefan.

Conform acestuia, pentru a castiga noi clienti politica Lexmark este de a-i cauta si de a le prezenta produsele, neputand astepta sa fie cautata de clienti.

Lexmark Romania are in prezent un numar de 12 angajati permanenti, ca si la finele anului trecut.

Lexmark a lansat, miercuri, pe piata din Romania noua linie de multifunctionale cu jet de cerneala cu ecran tactil si conectare web, destinate IMM-urilor, precum si imprimanta laser cu solutii integrate si ecran tactil.

#afaceri, #cifra, #imprimante, #lexmark, #target , #stiri Allianz