Turistii straini, greu de gasit in Romania

Marti, 21 Iulie 2009, ora 09:32
2209 citiri
Turistii straini, greu de gasit in Romania

Turistii straini, greu de gasit in Romania Teodora Trandafir Marti, 21 Iulie 2009 Operatorii de la noi spun ca lipsa de proiecte de pe litoral si campaniile incropite pe ultima suta de metri nu-i atrag pe vizitatorii externi.

In ciuda campaniilor purtate de ministrul turismului, Elena Udrea, pentru atragerea vizitatorilor straini, prezenta acestora in Romania se cam lasa asteptata.

Operatorii estimeaza ca anul acesta, pe litoral, vom avea circa 8.000 de turisti straini, de doua ori mai putini fata de anul trecut.

Nici in restul tarii lucrurile nu stau mai bine: multe circuite interne au fost anulate, chiar daca preturile au scazut cu peste 10%.

Daca turismul de afaceri crestea consistent anii trecuti, criza economica a prabusit industria cu pana la 60%.

Operatorul german TUI nu vine daca nu are zbor direct

"Campaniile sunt bune, dar ar fi trebuit facute mai de mult.

Pentru litoralul romanesc, «Turist in Romania» ar fi trebuit sa inceapa pe 15 mai", spune Alin Burcea, directorul Paralela 45.

La inceputul acestei luni, Burcea afirma ca Udrea se preocupa doar de imaginea personala si nu a luat nicio masura prin care sa incurajeze turismul.

Unul dintre succesele recent trambitate se refera la "probabilitatea foarte mare" ca Romania sa fie din nou prezenta in cataloagele operatorului TUI.

Reprezentantii acestuia spun insa ca decizia este departe de a fi luata si ca, inainte de asta, trebuie indeplinite o serie de conditii.

"Incercam sa gasim o varianta pentru un zbor direct. Daca reusim, vom promova in 2010 doar Mamaia. Daca nu, renuntam la proiect pentru anul viitor", afirma Tim Grosse, directorul general al firmei Danubius, sucursala din Romania a TUI.

Preturi comparabile cu Spania

Operatorii care aduc turisti straini in Romania spun ca pe straini ii poti cauta cu lumanarea.

"Incomingul pe leasure e aproape desfiintat. Operatorul german ITS are scaderi de 50%, de cand si-au mutat zborurile pe Varna, iar Maxitour, care aduce belgieni, are crestere de 300%, dar numarul este nesemnificativ.

Daca inainte avea un client, acum are trei.

Nici rusi nu prea am mai vazut", spune Dragos Anastasiu, prim-vice presedinte al Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism. 

El crede ca principala problema e lipsa de unitate intre autoritati si mediul privat, pentru realizarea unor proiecte concrete.

"E bine ca facem promovare, dar noi n-avem un produs coerent", explica Anastasiu.

Raportul calitate-pret a ramas insa constant: serviciile de slaba calitate nu certifica tarifele mari practicate de hotelierii romani.

Pentru o saptamana la un hotel de trei stele cu transport si mic dejun inclus, germanii platesc peste 400 de euro, cat pentru o vacanta in Tenerife.

Acelasi sejur in Turcia, la patru stele cu all inclusive, costa 380 de euro de persoana, iar in Bulgaria , sejurul cu transport si demipensiune costa in jur de 360 de euro.

Opt branduri românești vor fi promovate în Times Square din New York, începând cu 1 decembrie
Opt branduri românești vor fi promovate în Times Square din New York, începând cu 1 decembrie
Opt branduri româneşti vor trăi ''visul american'' în emblematica Times Square din New York, începând din 1 Decembrie, precum şi pe parcursul anului 2024, prin intermediul proiectului "365...
ChatGPT, la un an de la lansare: Aplicația a fost instalată de 110 milioane de utilizatori și a încasat aproape 30 de milioane de dolari
ChatGPT, la un an de la lansare: Aplicația a fost instalată de 110 milioane de utilizatori și a încasat aproape 30 de milioane de dolari
OpenAI aniversează un an de când a lansat ChatGPT şi a dat startul a ceea ce mulţi numesc o revoluţie care va schimba radical multe domenii, inclusiv existenţa oamenilor. ChatGPT a fost...
#proiect, # turism, # litoral, # campanii, # TUI , #stiri Alin Burcea