Romanii cauta vacante in strainatate, sub 500 de euro

Sambata, 19 Martie 2011, ora 22:57
2334 citiri
Romanii cauta vacante in strainatate, sub 500 de euro

Majoritatea vizitatorilor targului de turism Holiday Market, deschis in perioada 17 - 20 martie la Palatul Parlamentului din Bucuresti, cauta vacante in strainatate, reduceri si preturi de pana la 500 de euro, informeaza Mediafax.

"Faptul ca vizitatorii nu se intereseaza la targul asta de Romania se explica prin faptul ca romanul are impresia ca isi cunoaste tara. De aceea nu sunt adeptul conceptului de promovare a turismului romanesc in Romania", a afirmat Dragos Anastasiu, presedintele grupului Eurolines.

Alin Burcea, proprietarul agentiei de turism Paralela 45, spune ca romanii nu cauta vacante in tara tocmai din cauza lipsei de promovare a destinatiilor interne.

"Romania ca destinatie turistica pentru romani nu are brand. Rugam Ministerul Turismului sa mai bage niste bani pentru promovare pe piata interna", a aratat Burcea, potrivit caruia doar una din zece persoane care viziteaza standul companiei este interesata de vacante in Romania.

Dincolo de cererea mica pentru piata interna, cei care cauta astfel de pachete pleaca nemultumiti de la targ.

Un doctor in economie, de 48 de ani, se arata neplacut surprins de oferta saraca de vacante interne.

"Delta, un punct unic de atractie al turismului romanesc, nu este prezenta la targ si nu este promovata nici macar la standul Ministerului Turismului. Apoi, lipsesc cu desavarsire pachetele destinate vanatorilor si pescarilor", a spus el.

Nici Portik Csaba, proprietarul hotelului Lacu Rosu, nu simte la targ vreun interes special al turistilor romani pentru piata interna.

"In ceea ce ne priveste fluctuatia de turisti nu s-a schimbat cu nimic fata de anul trecut. Cei care si-au revenit cu banii se duc in strainatate, iar cei care isi faceau vacantele in tara, persoane cu venituri mai mici, inca resimt efectele crizei economice", crede Csaba.

El a explicat si ca romanul care face turism intern isi rezerva vacanta cu o saptamana, maxim o luna inainte, spre deosebire de straini, care stiu unde pleaca in concediu cu cel putin o jumatate de an inainte.

Istvan Horvath, proprietarul agentiei de turism Imola Tours din Ungaria, crede ca targul este bine organizat, ca sunt prezente agentiile importante, sunt multi vizitatori, insa evenimentul nu este un "festival" al turismului romanesc.

"Ar trebui sa fie prezente toate regiunile tarii, toate porturile, toate vestigiile culturale, muntele, agroturismul, partiile de ski, ca sa le prezinti turistilor. Aici suntem doar agentii de turism care valorifica majoritar destinatiile externe. Aici nu e reprezentata Romania, ci agentiile romanesti care vand programe externe", afirma Horvath.

El adauga ca daca la targul de la Budapesta Romania a avut un stand de 180 de metri patrati, unde au fost prezenti aproape 100 de turoperatori, la targul de la Bucuresti abia daca sunt prezente cateva agentii din strainatate.

Potrivit lui Ciprian Enea, consultant la firma Best Tourism, romanii care pleaca in vacante in strainatate se impart in patru categorii. Cei care vor sa aloce 350-650 de euro pe pachet ocupa 63-64% din numarul total, pe locul doi situandu-se, cu un procentaj de 20%, persoanele dispuse sa cheltuiasca pe o vacanta intre 650 si 1.000 de euro. Exista si o categorie de turisti (15%) care aleg autocarul si care nu sunt dispusi sa aloce pe o vacanta mai mult de 350 de euro, dar si 1-2% gata sa plateasca pentru un concediu mai mult de 1.000 de euro.

Alin Burcea spune ca peste 80% din pachetele cautate pentru chartere sunt de tip "early booking", adica vacante in strainatate pe care turistul le poate obtine la un pret redus daca le plateste cu mult in avans.

"Oamenii care vin la targ cauta pachete early booking, nu arunca cu banii, ci se uita la ei. In 2008 am vandut prin early booking 3% din volumul total, iar acum cred ca o sa vand 20%. Se schimba comportamentul de vacanta si deja romanii nu mai merg in concediu doar in cele trei luni din sezon, ci pleaca incepand din aprilie si pana la sfarsitul lui octombrie. Charterele nu mai sunt doar in iunie-august, ci din aprilie pana in septembrie. Se remarca o crestere puternica a lunii mai si, ca trend, exista o mica scadere la chartere intre 15 iunie si 20 august. Se schimba putin graficul", a afirmat el.

Un pensionar de 86 de ani din Bucuresti, care a lucrat in domeniul proiectarii, cauta la targ o vacanta pentru acest an in sudul Spaniei, dupa ce in anii trecuti a vizitat nordul acestei tari.

"Sunt pensionar, dar mai lucrez inca la 86 de ani, si am mers de doua ori pe an in vacante in afara tarii. Ultima vacanta am facut-o anul trecut in Grecia, in Halkidiki, iar penultima in Antalya, Turcia", a spus el.

Un economist in varsta de 30 de ani, a venit la targ incercand sa gaseasca o oferta "ieftina si buna" in strainatate, la un pret de maxim 500 de euro. El spune ca in februarie a vizitat Ungaria, iar pentru luna iunie isi propune o vacanta in Corfu, Grecia.

Printre vizitatori sunt si persoane care cauta pachete mai scumpe, precum un director de evenimente la o companie, in varsta de 38 de ani. Turista si-a propus ca in acest an sa plece intr-o destinatie exotica si este multumita ca a gasit cateva astfel de sejururi la preturi de 1.000-1.200 de euro.

"Merg in concedii in strainatate de 3-4 ori pe an. In tara merg in general la sfarsit de saptamana", a afirmat ea.

Ca oferta, insa, si ca top al preferintelor, targul nu aduce nimic nou, cele mai cautate destinatii ramanand Grecia, Bulgaria si Turcia. Cu toate acestea, organizatorii spun ca numarul vizitatorilor este semnificativ mai mare decat la editia de anul trecut si se gandesc ca de anul viitor sa extinda suprafata expozitiei cu inca un etaj din Palatul Parlamentului.

Targul reuneste peste 120 de expozanti.

Turoperatorii ofera la targ oferte care pot ajunge pana la 30%.

Mesaj pozitiv pentru investitori. Perspective economice stabile pentru România. Ministrul Finanțelor: „Să eficientizăm cheltuielile publice”
Mesaj pozitiv pentru investitori. Perspective economice stabile pentru România. Ministrul Finanțelor: „Să eficientizăm cheltuielile publice”
Agenţia de rating S&P (Standard & Poor's) a reconfirmat ratingul aferent datoriei guvernamentale şi perspectiva stabilã ale României la BBB-/A3 pentru datoria pe termen lung şi scurt în...
Cât mai poate duce România consumul ridicat predominant din import. Economist: „Statul injectează foarte mulți bani în piață, ține economia caldă, sacrificând-o în viitor”
Cât mai poate duce România consumul ridicat predominant din import. Economist: „Statul injectează foarte mulți bani în piață, ține economia caldă, sacrificând-o în viitor”
Potrivit raportul ultimei ședințe ale Comitetului de Politică Monetară a Băncii Naționale a României (BNR), din ianuarie și până în august (n.red. a.c) inclusiv, România a importat...
#targ de turism, #turismul romanesc, #vacante in romania, #concedii in strainatate, #turism, #strainatate, #pahete early booking , #stiri Alin Burcea

Curs valutar

1 EUR = 4.9752 RON

-0.0007

1 USD = 4.5471 RON

-0.0050
  1. Încă o investiție importantă pentru frații Pavăl. Creatorii Dedeman ridică un mare ansamblu comercial
  2. Merită efortul să deții o mașină electrică? Concluzia unui șofer care conduce de patru ani un astfel de vehicul
  3. Dacia a dezvăluit SUV-ul Bigster, cel mai mare model din istoria mărcii. Autoturismul va fi produs tot la Pitești FOTO/VIDEO
  4. Creatorul Bitcoin ar fi fost identificat. Ce spune acesta despre asocierea cu pseudonimul Satoshi Nakamoto
  5. Șefa Comisiei Juridice din Camera Deputaților a demisionat după implicarea în scandalul Nordis
  6. Ucraina îl lovește pe Putin unde îl doare cel mai rău. Investițiile Rusiei se prăbușesc
  7. Înmatriculările de mașini electrice s-au prăbușit în România. Producătorii și importatorii acuză o „lovitură crâncenă”
  8. Regulile de conducere pe care prea puțini șoferi le cunosc. Titi Aur: „Am o mare problemă"
  9. Fenomenul care lovește Rusia se răspândește rapid. Criză acută din cauza sancțiunilor SUA
  10. Cum producătorii de mașini din China pot fenta taxele vamale din UE. Reacția unui mare gigant auto