Agentiile de turism taie din pretul vacantelor pentru a-si putea indeplini obiectivele propuse la inceputul anului. Asta in conditiile in care criza a afectat apetitul de calatorii al multor consumatori. "Promotiile in aceasta perioada sunt oricum un lucru de sezon. Am
inceput sa negociem din timp pretul pachetelor pentru iarna aceasta in
scopul obtinerii unui avantaj competitiv fata de concurenta, pentru ca
am sezizat pe pietele pe care lucram in mod traditional efectele
crizei.
Daca anul trecut propuneam sase oferte de tipul last-minute, anul acesta am mai adaugat doua destinatii.
Mai bine vinzi tot, chiar si mai ieftin, decat sa ramai cu pachete
nevandute", a declarat Cristina Irimia, director de marketing in cadrul
agentiei de turism J'Info Tours, citata de Ziarul Financiar.
Alin Burcea, directorul general al agentiei Paralela 45, spune ca si
agentia sa isi va indeplini obiectivul de cifra de afaceri stabilit
pentru anul acesta, respectiv 54 de milioane de euro, dar pentru anul
viitor estimeaza un regres.
Regresul este estimat si la nivel de piata, unii jucatori mizand pe injumatatirea ritmului de crestere in 2009 fata de anul acesta.
"Consider ca ritmul de crestere al pietei de 20-25% din anii precedenti
se va diminua pana la 5-10%", spune Sorin Vaduvoiu, directorul executiv
al agentiei Perfect Tour.
Incetinirea cererii este vizibila inca de anul acesta, agentiile
spunand ca inca mai au pachete de vandut in conditiile in care anul
trecut acestea erau de mult epuizate.