Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Fuziunea aeroporturilor Baneasa si Otopeni, atractiva pentru investitori

Fuziunea aeroporturilor Baneasa si Otopeni, atractiva pentru investitori

Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti, constituita ca societate comerciala pe actiuni, va deveni deosebit de atractiva pentru investitori, potrivit proiectului de fuziune intre Aeroportul International Henri Coanda-Otopeni si Aeroportul International Aurel Vlaicu-Baneasa.

O societate puternica, echilibrata, profitabila si cu o eficienta ridicata in exploatare va constitui, cu certitudine, un pol de atractie pentru investitori, iar listarea la bursa a unei parti din actiunile noii societati va constitui un eveniment important pe piata bursiera, se arata in proiectul de fuziune a celor doua companii, aprobat in noiembrie 2006 si publicat vineri, 2 martie, in Monitorul Oficial.

Printre avantajele de ordin economic se numara, de asemenea, reducerea costurilor globale din exploatare prin diminuarea stocurilor, aprovizionarea unitara, cresterea flexibilitatii in acordarea resurselor financiare, materiale si umane, o mai buna eficienta in intretinerea suprafetelor de siguranta, optimizarea cheltuielilor cu forta de munca, fluidizarea circuitului resurselor, utilizarea imediata si fara costuri suplimentare a resurselor celuilalt aeroport.

Avantajele de natura strategica sunt crearea unui sistem aeroportuar puternic, cu mari disponibilitati de atragere a surselor financiare necesare pentru implementarea programelor strategice, cresterea potentialului de captare pe termen lung a unui trafic de 20-25 de milioane de pasageri pe an, cresterea capacitatii de acomodare a traficului in crestere si de dezvoltare a infrastructurii prin achizitia ulterioara de terenuri.

Potrivit proiectului de fuziune, sistemul aeroportuar ar trebui sa ajunga la o suprafata de 1.400 de hectare comparativ cu aeroportul Heathrow din Londra (1.227 hectare) si Frankfurt din Germania (1.397 de hectare).

Noua societate va putea face fata mult mai bine concurentei care se manifesta mai ales pe plan regional. Concurentii traditionali ai celor doua aeroporturi sunt, potrivit proiectului, aeroportul din Budapesta, care atrage un numar mare de pasageri din zona de vest si nord-vest a Romaniei si aeroportul din Sofia, pentru ca in zona de captare a aeroporturilor romanesti intra si o zona din nordul Bulgariei.

Elaborarea unei strategii unitare de dezvoltare a infrastructurii de transport aerian si o politica comuna de management, marketing si de securitate a zborurilor sunt argumente suplimentare enumerate in favoarea fuziunii. Obtinerea unei pozitii puternice in negocierea cu IATA si cu operatorii aerieni reprezeinta un alt motiv pentru care a fost decisa realizarea fuziunii.

Printre avantajele de natura operationala se numara posibilitatea repartizarii flexibile a traficului de pasageri si marfa, aplicarea unui program de exploatare complementara a traficului din Bucuresti si utilizarea in comun a infrastructurii pentru gestionarea eventualelor situatii de urgenta.

Reabilitarea infrastructurii aeroportului din Baneasa, pana la nivelul asigurat de aeroportul din Otopeni, utilizarea in comun a facilitatilor de intretinere si a altor utilaje de aeroport sunt principalele beneficii de ordin tehnic.

In proiectul de fuziune se arata ca in acest moment exista o specializare operationala a celor doua aeroporturi. Companiile low-cost si cele care afectueaza curse charter sunt orientate catre aeroportul Baneasa iar cele clasice opereaza pe Otopeni.

Valoarea imobilizarilor corporale ale aeroportului Henri Conada, era la sfarsitul lunii septembrie a anului trecut, de 1,13 miliarde lei, fata de 66,5 milioane lei in cazul aeroportului Aurel Vlaicu, raportat la aceeasi perioada.

Datoriile curente nete ale aeroportului din Otopeni erau de 99,5 milioane lei, respectiv de 5,08 milioane lei aeroportul din Baneasa. Capitalurile toatale s-au ridicat la 861,5 milioane lei pentru aeroportul Henri Coanda, respectiv la 50,14 milioane lei pentru Aurel Vlaicu.

Fuziunea celor doua aeroporturi a fost anuntata anul trecut de ministrul Transporturilor, Radu Berceanu.

<b>Bloombiz</b>
(Sursa: <a href=http://www.mediafax.ro/ target=_blank>Mediafax</a>)

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 1048 ori