Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Compania Alitalia se pr?bu?e?te

Compania Alitalia se pr?bu?e?te
Compania aerian? Alitalia va anula unele zboruri din lipsa fondurilor pentru achizi?ia de combustibil, a anun?at administratorul guvernamental al firmei, Augusto Fantozzi, citat de BBC.



Vineri, discu? iile dintre sindicate ?i
societatea de investi?ii care vrea s? contribuie la formarea unei noi companii
aeriene, din care s? fac? parte activele profitabile ale Alitalia, au e?uat.
Ofertele investitorilor au r?mas ins? in picioare, iar un verdict final va fi
dat cu siguran?? in zilele urm?toare, dup? alte negocieri.



 



Potrivit unor sindicali?ti, zborurile nu
mai pot fi garantate incepand de ast?zi. Compania a dezmin?it aceast?
informa?ie, ins? a admis c? este din ce in ce mai dificil? asigurarea unor
servicii de baz? pentru zboruri. Totodat?, agen?ia de avia?ie civil? din
Peninsul? a avertizat c? Alitalia este pe cale s?-?i piard? licen?a de operator
aerian.



 



Planul salvator



 



Potrivit sindicali?tilor, personalul celor
34 de aeronave care nu sunt folosite momentan va intra in programe de
restructurare. „Ne-a explicat c? suntem intr-o situa?ie foarte dificil?,
intrucat, de luni (azi - n.r.), vor incepe procedurile de desfacere a
contractelor de munc?“, a spus un lider sindical.



 



Cu pierderi zilnice de 3 milioane de
dolari, Alitalia este in situa?ie falimentar?, ceea ce a intensificat
incerc?rile investitorilor de a prelua activele profitabile. Planul de
restructurare include o investi?ie de 1,4 miliarde dolari ?i fuziunea cu
compania concurent? Air One. Principalele probleme din cadrul negocierilor cu
sindicali?tii sunt noile contracte de munc?, diminu?rile salariale ?i
concedierile, care ar putea afecta 5.000 din cei 20.000 angaja?i ai Alitalia.



 



 In
urm? cu doi ani, s-a luat decizia aplic?rii unui plan de restructurare al
companiei, care avea, deja, pierderi imense, dar noul executiv a considerat c?
este mai oportun? vanzarea pachetului de 49,9% de ac?iuni de?inut de stat. Ins?
condi?iile impuse nu f?ceau decat s? alunge orice interes pentru operatorul
aerian: men?inerea num?rului de angaja?i ?i a unor rute care aduceau pierderi
imense.



 



 



Totodat?, cele mai multe dintre avioanele
de pasageri sunt de tip McDonnel Douglas 80, care nu se mai fabric? de 10 ani,
iar grevele de-a lungul anilor au sporit pierderile. Totu?i, opera?iunile de
baz? ale companiei au fost catalogate ca fiind deosebit de profitabile, mai
ales rutele din nordul Italiei, aspect pe care mizeaz? sindicali?tii.



 



COMPENSARE



 



Competitorii profit? de situa?ie



 



In Romania, compania italian? opereaz?, in
colaborare cu Tarom, cinci curse din direc?ia Roma, de pe Aeroportul Fiumicino,
c?tre Bucure?ti, Aeroportul „Henri Coand?“, potrivit site-ului Alitalia.com,
din care trei directe ?i dou? cu escal? la Milano. De?i, in 2004, compania avea
zboruri ?i pe aeroporturile din Cluj ?i Timi?oara, activitatea companiei a fost
mult diminuat? in ultimii ani. Principalii competitori profit? pentru a-?i
dezvolta activitatea pe rutele pe care opera compania italian?.



 



De exemplu, Lufthansa a anun?at c? va
introduce, incepand din februarie 2009, un zbor direct pe ruta
Bucure?ti-Milano, ca parte a strategiei de extindere a serviciilor directe
c?tre nordul Italiei. Totodat?, compania german? va opera zboruri directe spre
Milano din Budapesta, Bruxelles, Paris, Madrid ?i Barcelona. Pentru programul
din vara 2009 sunt prev?zute ?i curse Milano-Londra ?i Milano-Lisabona.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1966 ori