Ce facem cu infrastructura?

Miercuri, 28 Ianuarie 2009, ora 11:00
1760 citiri
Ce facem cu infrastructura?

Cabinetul Boc a venit la guvernare cu deja traditionalele promisiuni de dezvoltare a infrastructurii. Primul proiect pe lista, o posibila conexiune intre Aeroportul Henri Coanda si centrul Bucurestiului.

Proiectul ar trebui sa coste  zece milioane de euro, cu mult mai putin decat cele doua propuse separat, anul trecut, de Primaria Capitalei si compania nationala feroviara CFR, de un miliard, respectiv 460 de milioane de euro.

Asociatia Industriei Feroviare din Romania crede ca, pana la obtinerea de fonduri mai mari,  se poate folosi calea existenta deja intre Bucuresti si Urziceni, care trece peste DN1 chiar la Otopeni. Costurile de modernizare a acesteia si de construire a terminalelor ar fi minime. Pe linia respectiva ar urma sa circule automotoare Siemens Desiro, cunoscute mai bine sub numele de Sageti Albastre.

Infrastructura este, de altfel, unul din cele mai importante puncte ale bugetului dezbatut in aceste zile. Vicepremierul Dan Nica a declarat ca finantarea lucrarilor de infrastructa era una din prioritatile cheltuielilor bugetare pentru acest an, necesitand cheltuieli de aproximativ sase procente din PIB.

Berceanu vrea autostrazi fara bani din bugetul de stat

Banii nu vor veni insa doar din bugetul de stat, ci si din fondurile europene. Radu Berceanu, ministrul Transporturilor, a declarat ca Romania a avut o strategie gresita incercand sa construiasca autostrazi doar cu bani de la buget.

Cine e de vina?

Desi anul trecut autoritatile anuntasera ca vor solicita finantare europeana pentru realizarea unei linii feroviare de mare viteza, intre Constanta si Budapesta, Radu Berceanu crede ca aceasta este una dintre "greselile" facute de fostul guvern, termenul limita pentru finalizare, 2015, fiind "o gluma".

Autostrazi costisitoare

Realizarea unei infrastructuri viabile in Romania va costa miliarde bune. De exemplu, tronsonul Comarnic - Brasov este estimat la peste un miliard de euro.

Pentru 2009, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a declarat ca are nevoie de patru miliarde de euro pentru autostrazi si drumuri nationale. Prioritatile sale sunt reprezentate de continuarea lucrarilor la autostrazile de pe Coridorul 4 Pan European Nadlac-Arad-Timisoara-Lugoj-Sibiu si Cernavoda-Constanta.

Alte lucrari considerate foarte importante sunt centura Bucuresti, autostrada Bucuresti - Ploiesti si Ploiesti - Brasov si tronsoanele 2B Gilau - Campia Turzii si 3 Mihailesti - Suplacu de Barcau din Autostrada Transilvania.

In 2008, CNADNR a cheltuit doar jumatate din bugetul de 5,8 miliarde de lei alocati, respectiv 2,1 miliarde de lei, pentru construirea autostrazilor. In schimb, s-au cheltuit 284,3 miliarde de lei pentru reparatii capitale.

Planuri pentru infrastructura

Ambele partide aflate acum la guvernare, PSD si PD-L, au propus, in timpul campaniei, programe extinse pentru modernizarea infrastructurii din Romania.

Astfel, PD-L prevedea in programul sau finalizarea coridorului IV Nadlac - Constanta (855 km), la nivel de autostrada, pana in 2012. Tronsonul Sibiu - Ploiesti, de 120 km, ar urma sa fie terminata in perioada 2013 - 2014.

Pe de alta parte, PSD-PC promitea, in oferta electorala, aproximativ 1.000 de kilometri de autostrazi. Aici erau incluse continuarea lucrarilor la Autostrada Soarelui, realizarea autostrazii Transilvania si inceperea lucrarilor la autostrada Moldovei si autostrada de Sud.

 

Autostrada dintre Sibiu și Pitești "crește" fantastic. Pe o porțiune de șosea rapidă se va putea circula deja de anul acesta VIDEO
Autostrada dintre Sibiu și Pitești "crește" fantastic. Pe o porțiune de șosea rapidă se va putea circula deja de anul acesta VIDEO
Noi imagini filmate cu drona au fost postate în mediul online care arată evoluția lucrărilor, din iunie până în octombrie, la secțiunea 5 Pitești - Curtea de Argeș a A1 Sibiu - Pitești....
Trei asocieri au depus oferte pentru extinderea Magistralei M4 de metrou. Când va fi desemnat câștigătorul
Trei asocieri au depus oferte pentru extinderea Magistralei M4 de metrou. Când va fi desemnat câștigătorul
Primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, a anunțat marți, 8 octombrie, că s-a încheiat faza depunerii ofertelor pentru extinderea magistralei de metrou M4, pe tronsonul Gara de Nord - Gara...
#autostrada, #buget, #centrura, #fonduri, #infrastructura, #tronson , #stiri Aeroportul Henri Coanda

Curs valutar

1 EUR = 4.9752 RON

-0.0007

1 USD = 4.5471 RON

-0.0050
  1. Salariul minim european, la un pas de a intra în vigoare. Cum ar putea fi calculate veniturile anagajaților români
  2. Continuă concedierile în industria auto. Unul dintre cei mai mari producători din România trimite acasă 800 de angajați
  3. Daune de zeci de mii de euro pentru un angajat al Amazon din România. Compania acuzată de hărțuire deghizată în "managementul performanței"
  4. Industria în care se câștigă cel mai bine în România. Salariul mediu net sare de 11.000 de lei
  5. Competențele pe care le caută angajatorii. Ce cunoștințe devin cruciale în următorii cinci ani
  6. Ministerul Muncii vrea să accelereze angajarea persoanelor cu dizabilități. Care este planul Simonei Bucura-Oprescu
  7. Cum poți obține în scurt timp sume de până la 5000 de lei
  8. De ce aleg muncitorii din Pakistan să se angajeze în România?
  9. Ce tipuri de credite sunt disponibile pentru fermieri?