Aeroportul din sudul Capitalei, o afacere profitabila printr-un parteneriat public-privat

Joi, 21 August 2008, ora 09:12
1489 citiri
Aeroportul din sudul Capitalei, o afacere profitabila printr-un parteneriat public-privat

Ministrul transporturilor Ludovic Orban a declarat miercuri pentru NewsIn ca noul aeroport din sudul Capitalei este o afacere profitabila, mai ales printr- un parteneriat public privat, iar lucrarile ar putea incepe in 2009.Guvernul a aprobat, miercuri, construirea unui nou aeroport in zona municipiului Bucuresti.


"Ministerul Transporturile are un set de criterii prin care se analizeaza multe locatii in functie de sol, apa etc.Mai mult trebuie sa se tina cont de circulatia maselor de aer, conditiile meteo, legatura cu alte tipuri de transport rutier si feroviar. Locatia noului aeroport din sudul capitalei sa nu afecteze mediul comunitatii urbane si este necesara existenta unor terenuri compacte prin care exproprierile sa se desfasoare cu usurinta" a precizat Ludovic Orban.


Dupa finalizarea studiului de fezabilitate si a indicatorilor tehnico-economici in aproximativ sase luni vor fi stabilite exact locatia, suprafata si constructorul. Lucrarile la noul aeroport ar putea fi finantate din fonduri alocate de la bugetul de stat sau printr-un parteneriat public privat.


Aeroportul din sudul Capitalei ar putea fi construit spre Adunatii Copaceni, la aproximativ doi kilometri de centura localitatii, a declarat, la inceputul lunii iunie, ministrul Transporturilor, Ludovic Orban.


"Cel mai probabil, aeroportul va fi construit spre Adunatii Copaceni, la aproximativ doi kilometri de centura, cum se vine dinspre Bucuresti, pe partea dreapta", a precizat ministrul. Potrivit, acestuia, constructia aeroportului in sudul Bucurestiului se va finaliza in maxim doi ani.


Proiectul pentru Aeroportul din sudul Bucurestiului a fost inceput recent de Ministerul Transporturilor, dar nu se stabilise locatia.


La jumatatea lunii februarie, ministrul transporturilor declara ca, dupa finalizarea studiului de fezabilitate, va fi introdusa o Hotarare de Guvern pentru a include acest proiect in bugetul pe anul 2009.


Municipiul Bucuresti este deservit, in prezent, de doua aeroporturi internationale ambele clasificate ca fiind de interes national si avand ca actionar majoritar statul roman, reprezentat de Ministerul Transporturilor. In 2007, pe aeroportul Henri Coanda traficul pasagerilor a fost in numar de peste patru milioane, iar pe aeroportul Bucuresti Baneasa de aproape un milion.


Previziunile de trafic efectuate de Organizatia Europeana pentru Siguranta Navigatiei Aeriene (Eurocontrol) rezulta ca, pentru Romania, in perioada 2008-2014 urmeaza sa se inregistreze o crestere medie anuala a traficului aeroportuar de 6,9%, cu o rata de crestere mai mare in zona municipiului Bucuresti.

Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă, Directorul Financiar al ONE United Properties, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de partenerul principal...
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Peste 80 din cei 186 de angajaţi ai combinatului de alumină Alum SA din Tulcea vor rămâne fără locuri de muncă, începând de luni, a anunţat, joi, 28 martie, subprefectul judeţului...