Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Aeroportul din sudul Bucurestiului prinde contur la Guvern

Aeroportul din sudul Bucurestiului prinde contur la Guvern
Normativul care prevede construirea noului aerodrom a fost adoptat, ieri, de Executiv.

Pe centura din sudul Capitalei, in zona comunei Adunatii Copaceni, va
fi amplasat un aeroport de dimensiuni comparabile cu cel de la Otopeni.



Dupa o lunga perioada de speculatii si declaratii contradictorii in
legatura cu oportunitatea existentei unui aeroport in sudul
Bucurestiului, Executivul a adoptat, ieri, un act normativ in baza
caruia proiectul va fi transpus in realitate.



"Guvernul a luat aceasta hotarare pentru a veni in intampinarea
nevoilor pe care le are Capitala, generate de cresterea considerabila a
traficului de pasageri inregistrat pe cele doua aeroporturi deja
existente", a declarat purtatorul de cuvant al Guvernului, Camelia
Spataru. Ministerul Transporturilor va realiza un studiu de
fezabilitate pentru construirea aeroportului, care va fi finantat de la
bugetul de stat.



Amplasarea in teritoriu, delimitarea terenurilor necesare realizarii
investitiei precum si aspectele arhitectural-urbanistice ale acesteia
vor fi stabilite pe baza documentatiilor de amenajare a teritoriului si
de urbanism elaborate, avizate si aprobate conform legii.



Potrivit Ministerului Transporturilor, aeroportul va fi plasat cel
mai probabil in apropierea localitatii Adunatii Copaceni, din sudul
Capitalei, aproape de centura de sud a Bucurestiului.




Traficul de pasageri creste accelerat



In anul 2007, traficul de pasageri a crescut cu peste 40% pe cele
doua aeroporturi din nordul Capitalei, Baneasa si Otopeni. Peste 4,03
milioane pasageri au tranzitat Aeroportul Henri Coanda, in crestere cu
41%, si aproape un milion de pasageri au utilizat Aeroportul Baneasa,
in crestere cu 43% fata de anul 2006.



Din analizele si previziunile de trafic efectuate de EUROCONTROL -
autoritatea europeana de control al traficului - rezulta ca, pentru
tara noastra, in perioada 2008-2014, urmeaza sa se inregistreze o
crestere medie anuala a traficului aeroportuar de 6,9%, cu o rata de
crestere sensibil mai mare in zona municipiului Bucuresti. Astfel ca
viitorul aeroport va fi dezvoltat astfel incat, in cativa ani, sa poata
sustine un trafic de 20 de milioane de pasageri pe an.



Potrivit expertilor, constructia unui aeroport poate dura pana la
zece ani, de la momentul deciziei, dar oficialii Ministerului
Transporturilor estimeaza ca aerodromul din sudul Capitalei ar putea fi
gata la finele anului 2010.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2152 ori