Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

STB caseaza mai multe vehicule unicat sau de epoca, aflate in patrimoniul tehnic national. Povestea tramvaielor care au facut istorie in Capitala

STB caseaza mai multe vehicule unicat sau de epoca, aflate in patrimoniul tehnic national. Povestea tramvaielor care au facut istorie in Capitala

STB scoate la fier vechi ultimele vehicule istorice cu potential muzeal pe care le mai detine: tramvaie, troleibuze si autobuze romanesti unicate, de patrimoniu tehnic national, o parte din ele fiind pastrate ani de zile cu scopul precis de a fi restaurate si expuse la parade, afirma Asociatia Metrou Usor.

Potrivit sursei, Societatea de Transport Bucuresti (STB) a publicat pe 29 iunie anuntul conform caruia sunt scoase la vanzare 142 de mijloace fixe, printre care se numara unele tramvaie, troleibuze si autobuze romanesti istorice, unicate, pastrate in vederea restaurarii si expunerii lor in scop muzeal

Asociatia Metrou Usor solicita scoaterea patrimoniului de pe lista de casat si expunerea lui in Muzeul Transportului Bucurestean. ONG-ul precizeaza ca in spate solicitarilor exista si o petitie semnata de peste 1.600 de oameni.

"Fie ca vorbim despre troleibuzele si autobuzele unicat Rocar, ce au marcat ultimul capitol al uzinei Autobuzul, Tudor Vladimirescu, fie ca vorbim despre tramvaiul V2A-2S ce a inaugurat in 1983 linia 41, toate aceste mijloace de transport istorice au fost simboluri ale transportului bucurestean si ale industriei nationale.

Desi Bucurestiul a produs mii de tramvaie, troleibuze si autobuze de-a lungul generatiilor, flota muzeala a STB se va rezuma la doar 3 tramvaie romanesti de epoca. Insuficient si nereprezentativ," sustine ONG-ul.

Practic, Asociatia Metrou Usor cere pastrarea in vederea restaurarii a urmatoarelor mijloace de transport romanesti, de patrimoniu:

- Tramvaiul bidirectional unicat V2A-2S 4042, conservat timp de peste 10 ani cu scopul precis de a fi restaurat si integrat in patrimoniul muzeal STB;

- Prototipurile Bucur 1 3001 si 3002, primii pasi spre modernizarea tramvaiului din Capitala;

- Troleibuzele unicat Rocar de Simon 412EA 7459 si Rocar Autodromo 812EA 7460;

- Autobuzul unicat Rocar Autodromo 98.

Istoria valoreaza mai mult decat fierul vechi

Asociatia Metrou Usor prezinta istoria acestor tramvaie.

Vagonul V2A-2S 4042 este ultimul ramas dintr-o serie de 8 tramvaie bidirectionale fabricate in 1982 pentru inaugurarea liniei 41. Exemplarul a circulat pana in 2010, cand a fost retras, cu scopul precis de a fi restaurat ca tramvai functional de muzeu.

Prototipurile Bucur 1 3001 si 3002 au fost fabricate la Atelierele Centrale in 1998 si 2000. Acestea reprezentau primii pasi ai RATB catre modernizarea transportului cu tramvaiul. In prezent, ambele unitati pot fi reabilitate estetic s ...citeste mai departe despre "STB caseaza mai multe vehicule unicat sau de epoca, aflate in patrimoniul tehnic national. Povestea tramvaielor care au facut istorie in Capitala" pe Ziare.com

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 374 ori