Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

România lucrului contrafăcut. ”Bișnița” anilor '90 cu fake-uri de bazar turcesc a reînviat și distruge piața produselor de lux

România lucrului contrafăcut. ”Bișnița” anilor '90 cu fake-uri de bazar turcesc a reînviat și distruge piața produselor de lux

Sute de dosare cu traficanți de produse de lux contrafăcute care se află pe rolurile instanțelor de judecată din județele de graniță ale României, în special Giurgiu, Constanța, Galați, Bihor, dar și București relevă că ”bișnița” specifică anilor '90 continuă să fie o afacere extrem de profitabilă în România, ba chiar a luat amploare.

Sursa traficanților cu produse de lux contrafăcute este în general bazarul din Istanbul, dar și complexul Dragonul Roșu, așa cum au explicat în anchetă traficanții care au avut ghinionul să cadă în plasa polițiștilor români.

Păgubite sunt mărci aflate în topul pieței produselor de lux, de la Chanel, Dior, Armani, Gucci, Hermes, Hugo Boss, Louis Vuitton, Prada, Paul&Shark, Thierry Mugler, Burberry, Moncler până la branduri de peste ocean, Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Tom Ford sau DSQUARED2.

Reprezentanții acestor branduri de top sunt avertizați de fiecare dată de anchetatorii români că produse contrafăcute care poartă marca lor sunt comercializate în România, se constituie părți civile în proces, cer daune materiale și morale chiar și de zeci de mii de euro, dar de multe ori instanțele le resping solicitările.

Se invocă faptul că nu există probe prin care să se dovedească prejudiciul produs, atâta vreme cât marfa falsificată, găsită în custodia traficantului, nu a fost comercializată.

Multe dintre aceste dosare care au ca obiect infracţiuni la legea privind mărcile şi indicaţiile geografice se finalizează cu condamnări simbolice. Traficantul primește o amendă penală de câteva sute de lei și i se confiscă marfa.

Sunt și cazuri în care instanțele care judecă astfel de cauze lasă nesoluționate conflictele civile dintre reprezentantul mărcii și cel care a fost prins cu produse falsificate, urmând ca traficantul să fie acționat pe cale civilă pentru recuperarea prejudiciului.

Dar de nuntă pentru cumnat

Isprava unui astfel de comerciant din Oradea este relevant pentru micul trafic de cu haine și produse cosmetic de lux contrafăcute. Ion Marian Iorga a fost prins în aprilie 2019 de către polițiștii din Cluj, pe Dn1, cu Loganul burdușit cu haine, pantofi și parfumuri care aveau emblema unor mari case de modă, dar care în realitate erau falsuri. Omul avea în portbagaj costume Armani, Hermes, cămăși Ralph Lauren și Tomyy Hilfiger, pantaloni și tricouri Philipp Plein, pantaloni (blugi) “Stone Is ...citeste mai departe despre "România lucrului contrafăcut. ”Bișnița” anilor '90 cu fake-uri de bazar turcesc a reînviat și distruge piața produselor de lux" pe Ziare.com

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 712 ori