Marele beneficiu adus de pandemie școlii românești. Gabi Bartic, BRIO: “Fie că ne place, fie că nu, digitalizarea trebuie să rămână în educație”

Luni, 21 Martie 2022, ora 11:00
2005 citiri
Marele beneficiu adus de pandemie școlii românești. Gabi Bartic, BRIO: “Fie că ne place, fie că nu, digitalizarea trebuie să rămână în educație”
Gabi Bartic, BRIO

Starea de alertă pandemică a fost ridicată după doi ani în România, iar de peste o săptămână oamenii se reobișnuiesc cu viața fără măsuri restrictive.

Ridicarea stării de alertă a avut un impact major și asupra sistemului de învățământ românesc, deoarece forma în care se desfășoară orele s-a schimbat peste noapte.

Mai exact, toți elevii s-au întors în băncile școlii, iar măsuri precum portul măștii și păstrarea distanței au rămas la nivel de recomandare. Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a anunțat cu entuziasm renunțarea la sistemul cursurilor online, perioadă pentru care a avut doar cuvinte critice. Totuși, necesitatea digitalizării educației în România joacă un rol important în Planul Național de Redresare și Reziliență.

Gabi Bartic, CEO Brio, a explicat pentru Ziare.com că digitalizarea trebuie sa rămână în educație “fie că ne place sau nu” și că, deși educația se va face față în față, ea trebuie să fie ajutată de tool-uri digitale. În plus, a vorbit și despre problemele României care ar putea fi rezolvate prin digitalizarea educației.

Ziare.com: Sorin Cîmpeanu a anunțat cu entuziasm ”renunțarea totală” la școala online după ridicarea stării de alertă, pe care a numit-o ”dezastru” și ”catastrofă”. Totuși, după doi ani în care școlile au funcționat astfel în mare parte, credeți că au existat și beneficii?

Gabi Bartic: La începutul pandemiei spuneam că, dacă va fi o parte bună a acestei perioade teribile, aceasta va fi accelerarea digitalizării în educație. Pentru că, ne place sau nu, sistemul de educație este un colos extrem de inerțial. Au învățat copiii și fără digital, se spunea mereu când era vorba despre digitalizare. Și e drept, au crescut copii absolut remarcabili, acum adulți funcționali și fără acces la tehnologie, și fără electricitate și fără apă curentă. Și negarea cu bună știință a beneficiilor mediului digital mi se pare parte din proces: factorii de progres sunt mai întâi respinși, apoi adoptați cu greu și doar de câțiva „pionieri” și abia apoi, când reușim să producem efecte benefice, adoptați pe scară largă. Însă, referindu-mă la întrebarea inițială, da, cred că putem spune că există zone în care învățarea online a produs catastrofe, la fel cum există zone în care școala online a produs efecte benefice.

Aș îndrăzni să sper că minist ...citeste mai departe despre "Marele beneficiu adus de pandemie școlii românești. Gabi Bartic, BRIO: “Fie că ne place, fie că nu, digitalizarea trebuie să rămână în educație”" pe Ziare.com

#Gabi Bartic, #brio, #scoala digitala, #digitalizare, #educatie, #beneficii , #Stiri Administratie