Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Gabi Bartic, Brio, despre testarea pe competențe și monitorizarea progresului: „Un copil nu poate fi mediocru la toate conținuturile unei materii”

Gabi Bartic, Brio, despre testarea pe competențe și monitorizarea progresului: „Un copil nu poate fi mediocru la toate conținuturile unei materii”

Testarea competențelor la o materie sau alta e necesară pentru a vedea cu ce a rămas copilul din școală, susține Gabi Bartic, COO Brio Teste Educaționale. Esențiale în procesul de învățare sunt și rapoartele de testare, pentru că ele pot da dimensiunea exactă a necesarului de practică pe fiecare dintre capitolele testate, completează reprezentanta Brio într-un interviu acordat Ziare.com.

Ziare.com: Ce presupune testarea pe competențe și cum sunt acestea îmbunătățite?

Gabi Bartic: Testarea competențelor la o materie sau alta ale copilului e esențială pentru a vedea „cu ce rămâne copilul” din școală. Pentru că învățarea nu ar trebui să fie un proces mecanic, ci internalizarea unor conținuturi cu care ulterior poți opera, iar testarea competențelor ar trebui să radiografieze conceptele cu care poate opera copilul. Mai simplu spus, cu ce a rămas din materia parcursă. Testarea face parte integrantă din procesul de învățare, pentru că, așa cum în sănătate nu putem vorbi despre tratamente fără analize minuțioase înainte, la fel – în învățare nu putem vorbi despre remedierea lacunelor fără testare prealabilă și de parcurs.

La ce materii se poate face în prezent testare de competențe?

Testarea competențelor ar trebui să fie efectuată pentru toate materiile. Testarea standardizată ne permite atât raportarea corectă la materia pe care ar fi trebuit să o fi parcurs copilul, cât și la restul copiilor din aceeași generație. Pe Brio, în mod specific, avem deocamdată teste de Matematică, Română și de Istorie - începând de săptămâna viitoare. Mai mult, avem teste de literație (alfabetizare funcțională) și, tot de luni, vom avea teste de literație digitală (vom testa competențe digitale).

Ce se întâmplă o dată ce sunt conturate abilitățile unui elev la momentul testării?

Foarte important, un copil nu poate fi „de 7” la toate conținuturile unei materii. Luând ca exemplu Matematica de clasa a 7-a, acolo avem conținuturi de numere reale, numere raționale, ecuații, calcul algebric, geometrie (și aici avem patrulatere, cerc, arii, diverse teoreme), calcul trigonometric. Este absolut imposibil ca un elev să fie „de 7” la toate aceste conținuturi. Cu siguranța la unele e bun, la altele stă mai prost. Și atunci testarea serioasă ne indică unde e cazul și unde nu e cazul să intervenim. Având acest tip de raport, și apoi fiecare compete ...citeste mai departe despre "Gabi Bartic, Brio, despre testarea pe competențe și monitorizarea progresului: „Un copil nu poate fi mediocru la toate conținuturile unei materii”" pe Ziare.com

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 422 ori