Dan Sova: Trebuie sa eliminam distorsiunile din competitia loiala in transporturi

Vineri, 09 Mai 2014, ora 09:05
1550 citiri
Dan Sova: Trebuie sa eliminam distorsiunile din competitia loiala in transporturi

Ministrul Transporturilor, Dan Sova, a participat, joi, in cadrul Consiliului informal al ministrilor transporturilor de la Atena, la dezbaterile pe tema rezultatelor Conferintei europene referitoare la armonizarea politicilor sociale europene in transportul rutier de marfa, organizata la Paris in data de 16 aprilie 2014, discutiile axandu-se in special pe chestiunea reglementarilor europene privind cabotajul.

"Romania a participat la Conferinta de la Paris si a luat nota de preocuparile Frantei si altor state privind armonizarea politicilor sociale in transportul rutier.(...) Protectia sociala, riscul pierderii locurilor de munca si riscul de delocalizare sunt subiecte ale agendei publice care revin frecvent in dezbatere in toate statele membre, si nu numai in relatie cu transportul. (...) Romania sustine pozitia Poloniei referitoare la faptul ca diferentele intre nivelurile salariilor soferilor din diferite state membre sunt determinate de situatia economica specifica fiecarui stat in parte. Existenta acestor diferente nu trebuie considerata dumping social. In plus, datorita mecanismelor economiei de piata, procesul convergentei salariilor este unul relativ rapid", a declarat Dan Sova, in cadrul reuniunii de la Atena, citat intr-un comunicat al MT.

Acesta a precizat ca situatia sociala a lucratorilor din transporturi este un punct central al mandatului sau si Romania a sustinut necesitatea unei intariri a controlului, inclusiv in contextul negocierilor pe marginea directivei referitoare la controlul aplicarii directivei privind detasarea lucratorilor.

"In acest fel se va asigura protectia necesara soferilor implicati in operatiuni de transport international sau in alte State Membre. Aceasta noua directiva vine sa completeze un cadru legislativ deja suficient de precis si permite practic combaterea abuzurilor si fraudelor inclusiv in transportul rutier. (...). Trebuie sa ne orientam eforturile pentru a intari colaborarea dintre autoritatile din statele membre, pentru a imbunatati politicile si practicile de control.(...). Romania este gata sa ia parte la o discutie serioasa pe aceasta tema, care sa analizeze cu atentie modul de aplicare a regulilor existente si practicile de control in transportul rutier", a afirmat ministrul Transporturilor.

Situatia actuala a transportului rutier din UE trebuie evaluata in mod obiectiv

In opinia sa, situatia actuala a transportului rutier din UE trebuie evaluata in mod obiectiv pentru a vedea care sunt neajunsurile sistemului actual si provocarile in viitor.

"Trebuie eliminate neregulile care distorsioneaza competitia loiala in transporturi si conduc la incalcarea reglementarilor in vigoare. Totusi, masurile luate in acest scop, inclusiv acordarea sanctiunilor, trebuie sa fie nedisciminatorii si compatibile cu dreptul european, precum si acordate corespunzator si proportional cu nivelul contraventiei savarsite. Cabotajul ilegal are o pondere nesemnificativa in totalul fraudelor aferente transportului rutier international de marfa. (...). Cazurile individuale de incalcari a prevederilor in vigoare nu trebuie sa determine masuri sau reglementari abuzive impotriva transportatorilor care actioneaza corect. Aceasta problema poate fi solutionata prin imbunatatirea cooperarii intre statele membre, de exemplu prin organizarea de controale periodice comune", a explicat ministrul Sova.

Potrivit sursei citate, un prim pas spre evaluarea corecta a situatiei actuale a fost facut recent de Comisia Europeana prin publicarea Raportului privind situatia transportului rutier in UE.

#sova transporturi, #sova cabotaj, #transporturi romania , #Stiri Administratie