Cum a ajuns autostrada Lugoj-Deva "in faliment". "Vom ajunge sa dam inapoi toti banii europeni atrasi pentru intreg proiectul"

Vineri, 27 Noiembrie 2020, ora 09:32
821 citiri
Cum a ajuns autostrada Lugoj-Deva "in faliment". "Vom ajunge sa dam inapoi toti banii europeni atrasi pentru intreg proiectul"
Autostrada Lugoj-Deva FOTO Facebook/Pro Infrastructura

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) se pregateste sa anuleze licitatia pentru finalizarea Autostrazii Lugoj-Deva, arata specialistii de la Pro Infrastructura.

Licitatia a fost lansata initial in iulie 2019, dar tinuta pe pauza mai bine de un an din cauza documentatiei tehnice necorespunzatoare.

Asociatia Pro Infrastructura trage un semnal de alarma in privinta finalizarii autostrazii Lugoj-Deva, care ar putea sa nu se mai intample intr-un viitor apropiat.

"Totul a plecat de la semnarea in 2013 a unui contract ce prevedea o sapatura imensa in dealurile de la Holdea, desi acordul de mediu solicita construirea unor tuneluri pentru masini care sa lase mediul natural intact. Urmatoarea caramida a fost pusa de Stefan Ionita in 2017-2018, cand a reziliat contractul in mod abuziv, tribunalul international confirmand in acest an ca statul roman trebuie sa plateasca constructorului daune financiare de peste 230 de milioane de lei. (...)

O alta veste proasta este ca este tehnic imposibila finalizarea autostrazii pana in 2023, astfel incat Comisia Europeana sa considere acest coridor european de transport functional", scrie Pro Infrastructura pe Facebook.

#Pro Infrastructura, #autostrada Lugoj Deva, #cnair , #Stiri Administratie

Curs valutar

1 EUR = 4.9770 RON

-0.0001

1 USD = 4.7980 RON

-0.0264
  1. Cele două meserii sigure în viitor, după ce mirajul joburilor în IT a fost spulberat de valul de concedieri. „Să acționăm ca un vânător”
  2. Zeci de mii de pești scăpați de la crescătorie pun în pericol mediul acvatic. Compania oferă recompense pentru prinderea peștilor
  3. Previziuni economice sumbre pentru România, de la piața imobiliară la fondurile de pensii private: ”Vor primi 20%-30% mai puțini bani decât au cotizat”
  4. Cine plătește cei mai mulți bani la stat dintre un salariat, un SRL, PFA sau IMM. „Niște criminali economici”
  5. Taxa auto pe mașini poluante revine în România. De când intră în vigoare, ca obligație pentru cererea de plată 4 din PNRR
  6. Putin simte că a venit începutul sfârșitului: ”Glonțul de argint” al SUA lovește cu tărie Rusia
  7. Nu o ducem așa de rău cum ni se spune: Economia României, printre primele 20 de țări ale lumii. Cine se mai găsește în clasamentul făcut de Universitatea Harvard
  8. Guvernul, acuzat că pregătește un ”Nordis bugetar”. Economist: ”Titanicul românesc s-a lovit de ghețarul prețurilor și se scufundă”
  9. 6 ani de închisoare pentru românii care nu respectă ultimul Ordin al ANAF. În ce condiții ar putea contribuabilii să ajungă după gratii
  10. Proiectul de lege care ar putea scăpa românii de păcănelele la parterul blocurilor. Ce șanse reale are noua inițiativă de a se strecura prin circuitul legislativ