Taximetristii, lasati in afara legii de primariile oraselor

Miercuri, 02 Aprilie 2008, ora 00:18
1304 citiri
Taximetristii, lasati in afara legii de primariile oraselor

Sirenele taxiurilor vor rasuna din nou pe strazile marilor orase, in semn de protest fata de birocratia agresiva din primarii si pentru ca soferii nu sunt consultati de autoritati. Termenul de preschimbare a licentelor a expirat ieri, fara ca transportatorii sa poata obtine autorizatii noi.

Aproximativ 60.000 de taxiuri, cate circula

in total prin Romania, au licentele expirate incepand de ieri, dar primariile

nu sunt pregatite pentru a reinnoi documentatia necesara. Situatia astfel creata

genereaza pierderi de ordinul milioanelor de euro la bugetele locale.

 

Licentele necesare pentru autorizarea

activitatii de dispecerat taxi, contractele de gestiune delegata a parcurilor

auto, caietele de sarcini pentru diverse activitati prestate de transportatori si

alte contracte-cadru necesare pentru desfasurarea in legalitate a serviciilor

de taximetrie se afla abia acum in stadiul de proiect la nivelul consiliilor

locale.

 

Asta in conditiile in care, pana ieri,

trebuiau perfectate si aprobate, astfel incat taximetristii sa poata presta

serviciile in conditii normale, cel putin din punct de vedere birocratic. Pana

de curand, eliberarea acestor documentatii trebuia facuta de Autoritatea Nationala

de Reglementare pentru Serviciile Comunitare (ANRSC) sau, dupa caz, de

Ministerul de Interne si Reforma Administrativa (MIRA), insa aceasta atributie

a fost transferata consiliilor locale. Acestea din urma s-au dovedit a fi depasite

de situatie zilele trecute cand, in pragul expirarii termenului-limita de

preschimbare a licentelor, edilii s-au trezit ca nu au cadrul procedural

necesar.

 

Pe 10 aprilie, din nou in strada!

 

Degringolada din administratia publica

locala e cu atat mai mare, cu cat nu sunt acreditate nici macar serviciile

descentralizate care ar trebui sa se ocupe de "hartiile" taximetristilor.

Procedurile birocratice amintite mai sus presupun, desigur, si perceperea unei

taxe de 100 de euro/an/masina; de aceea, taximetristii nu sunt neaparat suparati

din cauza ca au fost lasati, practic, in afara legii in acest fel, dar

precizeaza ca „problema e la consiliile locale, nu la noi".

 

Taximetristii au, in schimb, o alta nemultumire:

pe 28 martie, guvernul a emis un nou act normativ referitor la activitatile de

taxi, fara ca reprezentantii acestei bresle sa fie consultati. „Am fost din nou

minimalizati, mai rau decat atat nu se putea, astfel ca ne rezervam dreptul de

a iesi in strada. Evenimentul va avea loc pe data de 10 aprilie", a

declarat, pentru „Adevarul", presedintele Asociatiei Nationale a

Patronatelor Operatorilor de Transport in Regim de Taxi (ANPOTRT), Remus

Nedelcu.

 

El a precizat ca, pana la data respectiva,

Asociatia va face toate demersurile necesare pentru a corecta prevederile din

acel act normativ. Este vorba, in primul rand, de necesitatea de a fi consultati

atunci cand se stabileste numarul de autorizatii de taxi pe localitate.

 

In alta ordine de idei, „cerem ca, in

localitatile dotate cu aeroporturi – de exemplu Otopeni sau Mihail Kogalniceanu

–, companiile si operatorii individuali de taxi din acele localitati sa aiba

prioritate in licitarea serviciilor din zona aerogarilor, inaintea celor din

marile orase", a mai spus liderul ANPOTRT.