Magiunul de Topoloveni, istoria transformata in business (interviu Primar Topoloveni)

Miercuri, 04 Mai 2011, ora 16:20
4706 citiri
Magiunul de Topoloveni, istoria transformata in business (interviu Primar Topoloveni)

"Succesul acestui produs nu tine neaparat de criza ci de istoria lui si de faptul ca un grup extraordinar de oameni au stiut sa-l puna in valoare. Asteptam mai mult de la autoritatile centrale, fiindca magiunul de Topoloveni este "deschizator de drumuri" in Romania in ceea ce priveste promovarea pe plan international a produselor traditionale", a declarat Gheorghita Botarca, primarul din Topoloveni, intr-un interviu acordat Bloombiz.ro.

De ce credeti ca acest brand a reusit sa se impuna pe piata romaneasca si acum pe cea europeana intr-o perioada destul de dificila, marcata de criza?

Succesul acestui produs nu tine neaparat de criza ci de istoria lui si de faptul ca un grup extraordinar de oameni au stiut sa-l puna in valoare.

Magiunul de Topoloveni este foarte cautat, face trecerea dintre un aliment foarte complet si foarte sanatos si renuntarea la o serie de alimente care ne-ar ajuta sa traim mult mai natural.

In general oamenii sunt stapaniti de multe curiozitati, de aceea am ajuns sa consumam ceea ce nu ar trebui si ne este daunator.

Asteptam mai mult de la autoritatile centrale, fiindca magiunul de Topoloveni este "deschizator de drumuri" in Romania in ceea ce priveste promovarea pe plan international a produselor traditionale

Cum ar trebui sustinuta concret industria alimentara romaneasca ca sa-si revina dupa o lunga perioada de declin?

Concurenta este extraordinar de mare si cred ca aici noi ar trebui sa ne luptam in special cu complexele mari care au devenit si unitati de productie.

Nici nu stii unde este fabrica, unde creste leguma sau fructul, imediat ai si partea de etichetare si consumatorul.

Este un fenomen extraordinar.

De aceea, ajungand sa mancam 365 de zile legume din piata nu mai apare ideea de trufanda.

Nu mai apare ideea de a consuma un produs la coacere, cand iti ofera cele mai mari satisfactii.

Cu ce alte atractii culinare si turistice ii ademeniti pe turisti sa vina in Topoloveni?

In primul rand, Topoloveniul, ca asezare geografica, face trecerea dintre deal si campie, situata pe soseaua veche Bucuresti-Pitesti, iar istoria noastra este legata nu numai de magiunul de peste 100 de ani.

Avem istorie in domeniul artizanatului textil, avem doua biserici construite in urma cu peste 400 de ani, avem o istorie a noastra, a muscelenilor.

Care este istoria comerciala a Topoloveniului?

Avem poze din vechiul targ al Carciunovului.

Aceste poze fac trimitere chiar la anii 1819-1820.

Insasi drumul Eteriei, al lui Ipsilanti in cautarea marelui nostru erou national, Tudor Vladimirescu, s-a consumat pe meleagurile noastre.

Produsele din dealuri erau aduse la Topoloveni in care mici, iar aici se incarcau in carele mari turcesti si mergeau pe piata orientala.

Aceasta denumire de Targul Carciunov vine de la activitatea specifica a oamenilor.

Este promovarea traditiilor locale si a obiceiurilor singura solutie pentru a ajuta un oras mic sa se dezvolte durabil?

Este una dintre solutii.

In aceste programe europene este greu sa se identifici fiindca au o adresabilitate diferita.

Din cauza faptului ca suntem un oras de dimensiuni mici,  nu ne-am recunoscut in foarte multe proiecte europene.

De aceea a fost nevoie sa ne adaptam si sa cream consortiul zonal pentru a putea promova zona.

Ce alte proiecte de promovare a traditiilor locale aveti in perioada urmatoare?

In perioada urmatoare vrem sa autorizam si otetul de Topoloveni ca produs natural, la fel de cunoscut de gospodine si folosit foarte mult in familiile noastre, ca si magiunul de Topoloveni.

Avem vitelul de Topoloveni la protap, foarte cunoscut in marile orase unde multe persoane se aglomereaza sa guste din delicatesele Topoloveniului.

Am realizat o legatura directa intre autostrada, drumul national, cale ferata si drum judetean si ne gandim la o noua deschidere intre Topoloveni si culoarul Rucar Bran.

Interviu realizat de Oana Dumitroiu

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#branduri turistice topoloveni, #business, #gheorghita botarca, #magiunul de topoloveni, #magiunul de topoloveni la rang european, #primarul din topoloveni, #produse traditionale romanesti recunoscute international, #traditii topoloveni , #Primaria