Inca trei parcari subterane in Capitala - din toamna, in parteneriat public - privat

Joi, 13 Septembrie 2012, ora 16:25
2481 citiri
Inca trei parcari subterane in Capitala - din toamna, in parteneriat public - privat

Lucrarile la trei parcari subterane din centrul Bucurestiului ar putea incepe toamna aceasta, a declarat primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu.

Primarul Sorin Oprescu a mentionat ca este vorba de parcarile subterane din Piata Valter Maracineanu, strada Edgar Quinet si din spatele Spitalului Coltea.

Sorin Oprescu a spus joi ca, daca vremea va permite, lucrarile la cele trei parcari subterane ar putea incepe dupa ce sunt finalizate lucrarile la parcarea de la Universitate.

Edilul sef al Capitalei a precizat ca parteneriatele public-private pentru aceste parcari au fost semnate, iar autorizatiile de construire sunt in curs de elaborare.

Parcarea subterana de la Universitate va fi functionala in cursul lunii septembrie, anunta in august primarul Capitalei.

Parcarea de la Universitate are trei niveluri si o capacitate de 420 de locuri pentru autoturisme si 21 de locuri speciale pentru motociclete. Aceasta are o intrare din strada Academiei, o iesire langa Muzeul de Istorie si inca o intrare "interschimbabila" in dreptul strazii Toma Caragiu, acolo unde va fi amplasat si liftul pentru soferii care parcheaza.

Sorin Oprescu spunea, inainte de alegerile locale din iunie, ca in programele pentru dezvoltarea Bucurestiului pe care vrea sa le initieze in al doilea mandat intra si constructia unor noi parcari subterane, printre care indica parcajele din Piata Valter Maracineanu, din Piata Edgar Quinet si de la Coltea.

Oprescu preciza ca parcarea subterana din Piata Valter Maracineanu va avea 242 de locuri, termenul de finalizare fiind estimat pentru primul semestru din 2015, parcarea din Piata Edgar Quinet va avea 380 de locuri, termenul fiind semestrul al doilea din 2013, iar parcarea subterana de la Coltea va avea 420 de locuri, termenul fiind semestrul al doilea din 2015.

El spunea si ca Bucurestiul are o problema cu locurile de parcare, iar acest lucru creeaza disconfort atat pentru soferi, cat si pentru pietoni, de aceea a acordat o atentie deosebita acestui subiect.

In Strategia de parcare, studiu realizat de experti internationali, a fost conceput primul sistem public de parcari moderne din Capitala, au fost create proiecte si a fost gasita formula de finantare prin parteneriate public-private, mai spunea Oprescu.

Primarul arata ca in prezent sunt in diverse stadii de planificare si executie mai multe parcaje.

Sorin Oprescu preciza ca in zona centrala a Capitalei, unde spatiul este limitat, vor fi construite in special parcari subterane. De asemenea, strategia vizeaza si construirea de parcari rezidentiale, intre blocuri, dar si Park&ride, care inseamna parcheaza si calatoreste si au drept scop descurajarea traficului in centrul orasului.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#constructie parcari subterane Bucuresti, #parcari subterane Capitala, #noi parcari subterane Capitala, #Sorin Oprescu parcari subterane , #Primaria