Cum poate un oras sa "renasca" din fonduri UE. Studiu de caz: Corabia

Luni, 09 Septembrie 2013, ora 08:03
15147 citiri
Cum poate un oras sa "renasca" din fonduri UE. Studiu de caz: Corabia

Un oras peste care timpul sii "occidentalismul" par sa nu fi trecut. Asa putea fi descris in urma cu doi ani Corabia, o urbe cu 20.000 de suflete de pe malul stang al Dunarii, in sudul judetului Olt.

Strazile, pe care mai trece din cand in cand cate o Dacie, blocurile din piatra caramizie, care sunt aproape la "indigo", parcurile cu o alee larga presarata pe ici pe colo cu cate o statuie scorojita de ploaie si vant, totul parea prafuit. Un oras uitat de lumea occidentala, care traia si respira asa cum a invatat in anii de comunism.

Asa ar fi ramas si acum oraselul port la Dunare daca nu ar fi stiut sa ia bani europeni pentru dezvoltare.

Acum, Corabia a devenit primul oras din Romania care are o Bursa de Cereale, orasul din Sud care "adaposteste" un monument care a intrat in patrimoniul UNESCO - cetatea Succidava si un port turistic mai "primitor".

Bursa de Cereale din Corabia, proiect de doua milioane de euro

Corabia va "gazdui" prima Bursa de Cereale din Romania. Cladirea a fost deja construita, iar autoritatile locale fac ultimele achiztitii pentru ca in primavara anului viitor sa se inceapa tranzactionarile.

In contextul in care Romania nu are nici un trader national, iar agricultorii sunt la mana companiilor straine care fac comert cu cereale, Bursa de Cereale de la Corabia ar putea face din Romania un punct strategic de legatura pentru Europa de Sud-Est, asa cum sustine chiar Comisarul pentru Agricultura, Dacian Ciolos.

Valoarea totala a proiectului se cifreaza la 8.048.031 de lei (1,8 milioane de euro), din care finantarea nerambursabila - 2.739.502 lei (616.000 de euro), contributia Guvernului- 419.153 lei ( 94.000 de euro) si Consiliul Judetean - 4.889.374 lei (1.099.699 de euro).

"Bursa de cereale va ajuta orasul Corabia si prin crearea de locuri de munca pentru ca odata cu functionarea bursei va creste si numarul celor care vor sa construiasca silozuri in aceasta zona. In prezent, avem cereri ale investitorilor privati pentru construirea de inca opt silozuri de cereale. Suntem o zona preponderent agricola si comertul cu cereale va lua amploare", sustin reprezentanti ai autoritatilor locale.

Portul turistic Corabia - proiect de 2,5 milioane de euro

Cum arata in prezent Portul Turistic din Corabia

Consiliul Judetean Olt a incheiat un parteneriat cu Primaria Corabia pentru a putea asigura cofinantarea acestui proiect cu valoarea de 2,54 milioane euro.

Portul turistic se va intinde pe o suprafata de 8700 metri patrati, iar renovarea va dura doi ani. Proiectul consta in realizarea unor lucrari hidrotehnice cu scopul de a permite un acces mai usor al navelor si turistilor pe Dunare. Vor fi construite dane de acostare, platforme amenajate, retele de utilitati etc.

Reabilitarea Cetatii Sucidava - 3,4 milioane de euro

Turismul ar putea fi un "sprijin" serios pentru economia locala. Cel mai important punct de atractie turistica din zona este monumentul care a intrat in patrimoniul UNESCO anul trecut, cetatea Sucidava. Aflata la cinci kilometri distanta de Corabia, cetatea romana are parte de cea mai buna promovarea, sprijinul UNESCO.

Autoritatile au luat fonduri europene pentru renovarea obiectivului: 3,4 milioane de euro. Banii nu sunt putini, insa este nevoie de investitii seriose daca tinem cont de faptul ca cetatea se intinde pe 22 de hectare de teren.

Este una dintre cele mai mari asezari romano-bizantine de la nord de Dunare. A fost un important centru economic si militar al unui trib geto-dacic, respectiv "sucii", de unde si numele cetatii.

Autoritatile vor sa reconstruiasca zidurilor, sa refaca traseele prin cetate - cu placute explicative bilingve.

Tot din fondurile europene autoritatile vor sa refaca si drumul de acces de la Corabia pana la Celei, cartierul orasului unde se gaseste Complexul Arheologic Sucidava.

Reabilitarea cetatii va presupune si construirea unui muzeu, unde vizitatorii sa poata vedea proiectii cu etapele reconstituirii acesteia, dar si obiectele de valoare descoperite.

Conducta de transport gaze naturale Turnu Magurele- Corabia - 4 milioane de euro

Are o lungime de 27,1 km, firma care va realiza aceasta lucrare este TMUCB Bucuresti.

"Proiectul privind conducta de transport gaze naturale este in derulare, sapaturile au inceput si speram ca pana la sfarsitul anului 2013 conducta de gaze sa ajunga la intrarea in orasul Corabia. Apoi firma Wirom se va ocupa de distributia gazelor in oras construind in urmatorii 4 ani o retea cu lungimea de pana la 45 km", au precizat reprezentanti ai autoritatilor locale.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#Corabia fonduri europene, #Corabia proiecte europene, #Corabia finantare europeana , #Administratia Locala